Sjusk med FOA's Pensionskasse

Det er svært for FOA-medlemmer at få oplysninger om deres pension.
Kilde DR-nyheder
 

Det viser en gennemgang over klager til FOAs pensionskasse Pensam, som DR Nyheder har lavet
Flere kunder har haft svært ved at få indsigt i deres årsopgørelser over pension. Det får nu Finanstilsynet til at kræve en redegørelse

Det er ikke i orden, og det siger reglerne også helt klart. En gang om året, der skal man have en årlig oversigt, siger kontorchef i Finanstilsynet Annette Bjaaland Andersen. Hun vil nu afkræve Pensam en redegørelse for, hvorfor pensionskunderne ikke kan få deres redegørelse.


1000 skubbet ud af livsforsikring
Én af de kunder, der har klaget over Pensam, er Villy Friis Jeppesen.

Da hans hustru blev alvorligt syg, blev han klar over, at Pensam havde glemt at sende et brev til efterlønnere, med tilbud om at forlænge dækning ved kritisk sygdom.

Han ringede derfor til selskabet, som oplyste, at der var sket en fejl.

- De skulle have udsendt brevet til ca. 1000 medlemmer angående forlængelse af forsikring, men det havde de ikke fået gjort, siger Villy Friis Jeppesen.

Hans kone fik til sidst sin forsikring ved kritisk sygdom, men blot få dage før sin død.


Tilsyn: Kunden skal informeres
Finanstilsynet kræver nu en redegørelse.

- Når man går på efterløn, så er det en væsentlig forudsætning, at man får det hele at vide. Det, at man kan videreføre kritisk sygdom, det er en væsentlig forudsætning, så selvfølgelig skal kunden have det at vide, Annette Bjaaland Andersen.

Læs artiklen her






Relaterede sider:
Til forsiden af Brandfolkenes Organisation
Sitemap - oversigtskort
Udskriv